به گفته دکتر ماکان آریا پارسا عوامل شکست جزو مواردی می‌ باشند که بسیاری از افراد به دنبال دانستن آن ها هستند تا بتوانند از این عوامل دوری کرده و با شکست در زندگی مواجه نشوند. در نظر داشته باشید که یک تراژدی بسیار غمگین در زندگی تمام انسان‌ ها، شکست می‌ باشد. ممکن است شما دست به شروع یک کار زده و با شور و شوق آن کار را ادامه دهید اما با شکست مواجه شوید. یک سری عوامل وجود دارند که می‌ توانند در به وجود آمدن این شکست‌ ها تاثیرگذار باشند. همچنین سبب به وجود آمدن احساس منفی در افراد شوند. شما با شناسایی این عوامل به راحتی می‌ توانید از به وجود آمدن آن ها جلوگیری کرده و تا حدود زیادی از شکست خوردن نیز بپرهیزید. در نظر داشته باشید که شکست جزئی از زندگی است.

در صورت روبرو شدن با آن باید بتوانید بهترین عکس‌العمل را از خود نشان دهید. البته بسیاری از افراد این سوال را از خود می‌ پرسند که چرا شکست میخوریم و به چه علت با این اتفاق ناگوار روبرو می‌ شویم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا تمام مطالب مرتبط با این موضوع را به شما عنوان کنیم.

بررسی عوامل شکست در زندگی

از دید دکتر ماکان آریا پارسا نداشتن اشتیاق برای ترقی و رشد و پیشرفت در زندگی از عوامل شکست در زندگی می‌ باشند. در نظر داشته باشید افرادی که به پیشرفت کردن بی‌ علاقه هستند و به دنبال کسب تجربیات جدید نیستند معمولاً با شکست مواجه می‌ شوند. این افراد شانسی برای رسیدن به موفقیت و پیروزی ندارد. تحصیلات کم و ناکافی نیز یکی از عوامل شکست می‌ باشد. در نظر داشته باشید که شما با داشتن تحصیلات می‌ توانید دانش زیادی نیز به دست آورده و از آن برای پیشرفت در زندگی و کار خود استفاده کنید. هر چقدر از تحصیلات بالاتری برخوردار باشید می‌ توانید در شغل خود نیز ارتقا پیدا کرده و درآمد خوبی نیز به دست بیاورید. همین موضوع سبب می شود که کیفیت زندگی شما بهتر شود.

شکست در زندگی

یک موضوع بسیار مهم که شما باید به آن دقت کنید داشتن نظم و ترتیب است. افرادی که نظم ندارند معمولاً نمی‌ توانند خود را نیز کنترل کنند. تسلط بر خورد یکی از دشوارترین و مهم‌ ترین کار هایی می‌ باشد که افراد باید بتوانند آن را انجام دهند. در نظر داشته باشید با روش‌ هایی می توانید بر روی خود کنترل داشته و خشم و عصبانیت خود را کنترل نمایید. همچنین با داشتن نظم و انضباط می‌ توانید سبب رسیدن به موفقیت و جلوگیری از شکست شوید.

تنبلی و نداشتن پشتکار جزو عوامل دیگر در بروز شکست

طبق نظر دکتر ماکان آریا پارسا یکی از علت‌ های مهم شکست تنبلی می‌ باشد. در نظر داشته باشید تنبلی می‌ تواند کیفیت زندگی شما را نیز دستخوش تغییرات زیادی کند. بسیاری از افراد که در زندگی خود با شکست‌ های سنگینی مواجه می‌ شوند همواره به دنبال رسیدن زمان مناسب و روز های بهتر هستند تا کار مورد نظر خود را شروع کنند. شما باید در ابتدا بهانه‌ گیری را متوقف کنید. هیچ وقت زمان مناسبی برای انجام کار فرا نمی‌ رسد. شما باید زمان مناسب را خودتان بسازید. زمانی که دست به کار شدید می‌ توانید از ابزار های موجود استفاده کرده و بهترین نتیجه مورد نظر را به دست بیاورید.

همچنین نداشتن مداومت و پشتکار نیز می‌ تواند سبب بروز شکست‌ های بسیار زیاد شوند. کسانی که در کار خود مداومت و پشتکار دارند معمولاً می‌ توانند مشکلات را از پیش روی خود برداشته و تا حدود بسیار زیادی مسیر پیش رو را برای خود سهل و آسان کنند. این افراد می‌ توانند در سریع‌ ترین زمان ممکن نیز به موفقیت دست پیدا کرده و نتیجه زحمات خود را مشاهده کنند.

چرا شکست میخوریم

بررسی نکات مهم در جلوگیری از شکست

در مطالب بالا به بررسی یک سری از عوامل شکست پرداختیم. در نظر داشته باشید که شکست در زندگی می‌ تواند تاثیرات بسیار منفی بر روی روحیات افراد بر جای بگذارد. البته در نظر داشته باشید شکست در زندگی افراد موفق نیز اتفاق می‌ افتد. طبق صحبت های دکتر ماکان آریا پارسا این موضوع برای تمام افراد دنیا ممکن است پیش بیاید. پس در صورت مواجه شدن با آن بهتر است خود را کنترل کنید. سپس درصدد پیدا کردن روش‌ هایی برای رفع آن باشید. یک نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن دقت کنید دوری از منفی نگری می‌ باشد. بهتر است با دید مثبت افراد را نگاه کرده و اگر کاری را شروع می‌ کنید همواره به آن انرژی مثبت داشته باشید. دید منفی می‌ تواند بر روی نرسیدن به موفقیت تاثیر گذاشته و زحمات شما را به هدر بدهد.

همچنین نداشتن یک عزم راسخ در تصمیم گیری و شروع کار نیز یکی از عوامل شکست می‌ باشد. افراد موفق می‌ توانند در سریع‌ ترین زمان ممکن تصمیم گرفته و کار خود را شروع نمایند تا به سمت موفقیت قدم بردارند. اما اگر شما این ویژگی را در خود ندارید بهتر است آن را از خود دور کرده و در رسیدن به هدف تان ثابت قدم باشید‌. البته در نظر داشته باشید که احتیاط بیش از اندازه نیز می‌ تواند جزو عوامل شکست به حساب بیاید. به اعتقاد دکتر ماکان آریا پارسا شما باید علاوه بر سنجیدن تمام جوانب کار، به صورت کاملاً آگاهانه نیز کار خود را شروع کنید. اما احتیاط بیش از اندازه نیز می‌ تواند در روند کار شما اختلال ایجاد کند. احتیاط بیش از اندازه مانند بی‌ احتیاطی نیز بسیار بد و مهلک است. افراط و تفریط در هر کاری می‌ تواند شکست را برای افراد در پی داشته باشد. زندگی پر از فرصت‌ های نو و جدید است.

این مطلب ادامه دارد…